Jak na web/e-shop

1

CO BUDU VLASTNĚ PRODÁVAT?

CO BUDU VLASTNĚ PRODÁVAT?

CO BUDU VLASTNĚ PRODÁVAT? Přejít na článek

Jestliže jen své podnikání rozšiřujete o e-shop, v této otázce budete mít jasno. Pokud ale chcete začít podnikat od píky, je základem určit si, s čím vlastně chcete obchodovat.

zjistěte více
Foto
Vilemína Ondrušová
copywriter

Jestliže jen své podnikání rozšiřujete o e-shop, v této otázce budete mít jasno. Pokud ale chcete začít podnikat od píky, je základem určit si, s čím vlastně chcete obchodovat. Třeba je to něco, co se vám líbí, co vás zajímá, v co věříte a z čeho máte radost, ale hlavně, čemu dobře rozumíte. V podstatě máte dvě možnosti – přijít na trh s něčím novým anebo vyrábět či prodávat něco, co lidé běžně používají a využívají a dát tomu svou značku. V tom prvním případě je téměř jisté, že neprorazíte, pokud lidi vaše geniální myšlenka nenadchne. Jestliže chcete prodávat zboží nebo své vlastní výrobky, na které jsou lidé zvyklí, dobře pro vás. Budete muset sice čelit konkurenci, ale můžete ji přijímat jako zdroj poučení, inspirace a vůle být lepší a lepší.


Než se rozhodnete, co budete prodávat, měli byste najít odpovědi na otázky

  • Jaká je konkurence v daném segmentu?
  • Jaká je průměrná výše marží u zboží?
  • Jaká je velikost trhu?
  • Jaká je má cílová skupina?
  • Jaké jsou možnosti ve výběru dodavatelů?

Služby nebo zboží?

Služby nebo zboží? Přejít na článek

Nevíte, jestli poskytovat služby, nebo svůj byznys rozjet na prodeji zboží nebo vlastních výrobků?

zjistěte více
Foto
Roman Antes
project manager

Nevíte, jestli poskytovat služby, nebo svůj byznys rozjet na prodeji zboží nebo vlastních výrobků? Každá služba, ať už se jedná o provoz restaurace, zahradnické práce nebo poradenství, představuje kus odborné práce a styk s lidmi. Služby můžete poskytovat i přes internet, ale uživatelé a především ti čeští jsou v tomto stále trochu nedůvěřiví. Pokud padne vaše volba na prodej zboží, budete moci díky internetu prodávat najednou po celém Česku a v budoucnu se také snadno dostanete na zahraniční trh. Nakupování přes internet totiž je čím dál tím samozřejmější, a tak e-shopy zažívají doslova žně.

Abyste mohli na trhu prorazit, je také důležité ke své službě či zboží přiřadit konkurenční výhodu, na které postavíte celý prodej. Hledejte to, po čem váš zákazník touží, ale konkurence mu to nedokáže dát. Může jít například o jedinečný produkt, design, rychlé dodání, zajímavá cena nebo něco extra navíc.

Vlastní výrobky nebo zboží od dodavatele?

Vlastní výrobky nebo zboží od dodavatele? Přejít na článek

Ať už chcete nakupovat zboží od dodavatele, nebo mít výrobu pod palcem, využijte všechny své kontakty.

zjistěte více
Foto
Roman Antes
project manager

Ať už chcete nakupovat zboží od dodavatele, nebo mít výrobu pod palcem, využijte všechny své kontakty. Přemýšlejte, kdo by vám mohl pomoci s výrobou a kdo by se mohl stát vaším dodavatelem.  

Vsadit na vlastní výrobky může být jako šlápnutí do prázdna. Vaše investice času, peněz a energie může přijít vniveč, protože třeba nenajdete pro své výrobky spotřebitele. Musíte investovat do výrobního zázemí nemalé finance, a pokud nebudete mít úspěch, nebudete moci jen tak změnit sortiment své nabídky. Na druhou stranu s vlastními výrobky máte pod kontrolou jejich objem, máte je tak říkajíc po ruce, a jelikož jste svým vlastním dodavatelem, operujete s nejlepší marží.

Pokud se rozhodnete pro dodavatele, ušetříte za technické a personální zajištění výroby a budete moci snadno změnit zboží, které prodáváte. Negativum je vyšší cena a také menší kontrola nad dodávkami.

Vlastní sklad nebo dropshipping?

Vlastní sklad nebo dropshipping? Přejít na článek

Zásadní otázkou každého provozovatele e-shopu je, zda mít zboží ve vlastním skladu, nebo se spolehnout na dodavatele.

zjistěte více
Foto
Roman Antes
project manager

Zásadní otázkou každého provozovatele e-shopu je, zda mít zboží ve vlastním skladu, nebo se spolehnout na dodavatele. Pokud máte vlastní prodejnu a rozšiřujete své obchodní aktivity o e-shop, logicky využijete stávající sklad. Jestliže chcete začít na zelené louce, třeba jako student, který si chce přivydělávat e-shopem při studiu, je lepší preferovat variantu bez vlastního skladu.

Vlastní sklad

+ dokonalý přehled o vlastním zboží

+ rychlejší reakce při prodeji

+ vyhnete se opožděným dodávkám

  • náklady na pronájem skladu, zaměstnance a energie
  • peníze alokované ve zboží
  • některé zboží skladem „prodělává“ (např. elektronika)

Nízkorozpočtovou variantou je obchodní model dropshipping, při kterém nabízíte zboží velkoobchodního dodavatele či přímého výrobce a inkasujete jako odměnu stanovené procento z jeho ceny. Informace o zboží, fotky a popisky, vším můžete naplnit svůj vlastní e-shop.

Dropshipping

+ minimální provozní náklady

+ možnost pracovat z domova

  • nízká marže (platíte za zabalení, odeslání zboží zákazníkovi)
  • nemáte zboží pod kontrolou
  • řešíte reklamace, neuhrazené pohledávky atd.

Toto vše získáte k licenci SHOPNERO navíc!

Vybrat variantu